Важливо! Булінг

ЗАТВЕРДЖУЮ

Директор НВК № 10

 Н.І.РИБАК

 

 

ПЛАН ЗАХОДІВ

щодо профілактики конфліктів, булінгу та забезпечення захисту дітей 

від будь-яких форм насильства

у навчально-виховному комплексі «Школа-гімназія-ліцей» № 10 м.Бердичева

на 2019-2020 навчальний  рік 

з.п

Заходи

Термін

виконання

Відповідальні

1.

Розробити правила поведінки для учнів під час перебування у закладі освіти. Обговорити їх на зборах учнів та батьків.

До 10.12.2019

Адміністрація, класні керівники

2.

Посилити контроль за виконанням чинного законодавства з питань захисту дітей від будь-яких форм насильства, булінгу (цькування). Вчасно та швидко реагувати на попередження чи можливі випадки конфліктів, булінгу.

Постійно

Адміністрація

3.

Видати наказ по НВК «Про запобігання та профілактику булінгу (цькування) серед учасників навчально-виховного процесу».

Серпень 2019року

Адміністрація

3.

Продовжити співпрацю з громадськими та благодійними організаціями, які працюють в інтересах дітей; брати участь в інноваційних просвітницько-профілактичних програмах.

Постійно

Адміністрація

4.

Продовжити проведення правового лекторію для батьків з питань охорони дитинства, попередження булінгу, жорстокості та домашнього насилля;  вирішення сімейних конфліктів, а також реалізацію прав та можливостей, способів дій та реагування на випадки булінгу,  за участю працівників ювенальної превенції, ССД .

За окремим планом

Класні керівники 1-11-х класів, практичний психолог Стратійчук А.Е.

Соціальний педагог

Вознюк Ю.В.

5.

Активізувати роботу консультаційного пункту для батьків з питань соціального і правового захисту дітей, з метою попередження будь-якого насильства над дитиною, що сприятиме створенню безпечного освітнього середовища.

Протягом навчального року

каб. 43

Адміністрація

6.

Провести години відвертого спілкування: «Ми проти насильства», «Насильство та кримінальна    відповідальність», «Булінг – мовчати не треба».

Вересень-жовтень 2019року

Класні керівники 1-11 класів

7.

 Провести психодіагностичну роботу щодо вивчення мікроклімату класних колективів, емоційних станів тривожності  підлітків. 

Жовтень 2019

Класні керівники 1-11класів Стратійчук А.Е.

8.

Висвітлювати на сайті НВК інформаційні матеріали для учасників освітнього процесу щодо проявів булінгу.

Протягом року

Салясова І.А.

9.

Створити службу порозуміння НВК з метою вирішення конфліктів мирним шляхом, започаткувати діяльність кола порозуміння.

Протягом року

Сальва К.Т.

Фесько О.Ю.

Вознюк Ю.В.

Стратійчук А.Е.

10.

Провести конкурс дитячої творчості «Я росту в щасливій родині».

Січень-лютий 2020року

Сальва К.Т.

Фесько О.Ю.

Самойленко Л.І.

11.

Активізувати роботу органів учнівського самоврядування та батьківської громади щодо профілактичної роботи з питань попередження жорстокості та насильства в учнівському середовищі.

 

Постійно

 

Класні керівники

1-11-х класів

Фесько О.Ю.

 

12.

Посилити  чергування педагогів  під  час освітнього процесу.

Постійно

Адміністрація

13

Провести міні – лекції: «Захисти  життя – зупини насильство!»

Березень 2020року

Шкільний парламент,                                                                            Фесько О.Ю.

14

Провести квест на тему: «Подолаємо конфлікти дружньою командою!»

Березень 2020року

Вознюк Ю.В.,

Стратійчук А.Е.

15

Розгорнути тематичну виставку матеріалів  з питань запобігання конфліктів, протидії булінгу та насильства в сім’ї.

Протягом року

Байдик Л.В.,

Луцишина Ж.М

16

Провести загальношкільні батьківські збори  на тему: «Безпечне освітнє середовище будуємо спільно».

Грудень

Квітень

Сальва К.Т.

Мариняк Н.В.

17

Ознайомити вчителів  з презентацією на тему: «Вирішення конфліктів мирним шляхом ».

Листопад 2019року

Сальва К.Т.

Вознюк Ю.В.

18

Провести флешмоб «НВК– територія без булінгу!»

10-11 грудня 2019 року,

16-17 квітня 2020 року

Фесько О.Ю.

Недашківський І.В.

 

 

 

Порядок реагування

на доведені випадки булінгу (цькування)

  1. Якщо комісія, створена для розгляду випадку булінгу (цькування),  визнала, що це був булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, то керівник освітнього закладу в обов’язковому порядку повідомляє про це  уповноваженим підрозділам:
  • ювенальній поліції сектору превенції Бердичівського відділу Національної поліції;
  • Службі у справах дітей виконкому Бердичівської міської ради.
  1. У разі, якщо комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутися до органів Національної поліції із заявою.

 

Телефони довіри:

 

  • Дитяча лінія  116 111 або 0 800 500 225 (з 12.00 до 16.00);
  • Гаряча телефонна лінія щодо булінгу  116 000;
  • Гаряча лінія з питань запобігання насильству  116 123

 або 0 800 500335;

  • Уповноважений Верховної Ради з прав людини  0 800 50 17 20;
  • Уповноважений Президента України з прав дитини

(044) 255 76 75;

  • Центр надання безоплатної правової допомоги  0 800 213 103
  • Національна поліція України  102.

 

Процедура подання заяви про випадок булінгу (цькування) та порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування)

 

1.У день подання заяви видається наказ по закладу освіти про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб.

  1. Наказом по закладу освіти створюється Комісія з розгляду випадків булінгу (цькування) за участі педагогічних працівників, практичного психолога  школи, батьків потерпілого та булера, керівника закладу, інших зацікавлених осіб.
  2. Уповноважена особа закладу освіти у 3-денний період з моменту отримання заяви скликає засідання Комісії з розгляду випадків насильства, булінгу (цькування).
  3. Уповноважена особа у разі виникнення підозри, або отримання заяви щодо насильства, булінгу, жорстокого поводження з дитиною/працівником закладу освіти або якщо є реальна загроза його вчинення (удома, з боку однолітків, з боку інших) проводить зустріч із особою, стосовно якої є інформація про жорстоке поводження, намагається розговорити, встановити контакт, довірливі стосунки та надати емоційну підтримку; проявити інтерес, дружелюбність, щирість, теплоту і симпатію, постраждала особа має відчути, що її дійсно чують і розуміють. У процесі розмови, якщо особа підтверджує факт жорстокого поводження чи насильства щодо неї, уповноваженій особі необхідно з’ясувати терміни подій, які відбулися, та отримати їх опис.
  4. Комісія з розгляду випадків насильства, булінгу (цькування) у 7-денний період з моменту отримання заяви проводить розслідування, з’ясовує всі обставини та за результатами розслідування приймає відповідне рішення та рекомендації. За підсумками роботи комісії складається протокол.
  5. Для прийняття рішення та вжиття відповідних заходів реагування результати проведеного розслідування узагальнюються наказом по закладу освіти.       
  6. Якщо випадок цькування був одноразовим, питання з налагодження мікроклімату в дитячому середовищі та розв’язання конфлікту вирішується у межах закладу освіти учасниками освітнього процесу. Результат  розслідування та рішення комісії доводиться керівником закладу до відома постраждалого. У випадку, якщо постраждалий не згодний з рішенням комісії, керівник закладу повідомляє про право звернутися із заявою до органів Національної поліції  України.
  7. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу освіти повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.  
  8. Уповноважена особа або особа, яка її замінює у разі відсутності відповідно до наказу про склад комісії, згідно з протоколом засідання комісії відповідає за виконання та моніторинг запланованих заходів відновлення та нормалізації психологічного клімату в закладі освіти та визначених рекомендацій для учасників булінгу (цькування).
  9. Рішення Комісії з розгляду випадків булінгу реєструється в окремому журналі (паперовий вигляд) з оригіналами підписів усіх її членів.
  10. Не залежно від рішення комісії, керівник закладу забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від нього.
  11. Якщо педагог або інший працівник закладу освіти (інший учасник освітнього процесу) став свідком булінгу, він  інформує керівника закладу освіти у письмовій формі незалежно від того, поскаржилась йому жертва булінгу чи ні; або ж аналогічно після отримання звернення дитини.
  12. Учасником освітнього процесу (учні, вчителі, батьки) на ім’я керівника освітнього закладу подається заява, де вказується інформація щодо джерела її отримання:
  • Постраждалий чи свідок булінгу (цькування);
  • Підозра про вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками;
  • Достовірна інформація від інших осіб

та часу:

  • Як довго триває;
  • Одноразовий конфлікт чи відповідні дії носили

систематичний характер.

(Зразок заяви додається)

 

         Цькування неповнолітнього карається згідно чинного законодавства: штрафом  або громадськими роботами. Така ж поведінка, вчинена групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, передбачає штраф або громадськими роботами.

         За булінг, вчинений малолітніми або неповнолітніми особами віком від 14 до 16 років, тягне за собою накладання штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють.

                                                             Директору НВК №10

 

                                                                Н.І. РИБАК

                                                                _____________________

                                                                                                 (  прізвище, ім’я та по батькові заявника)

 

                                                                проживає за адресою

                                                               ______________________

                                                                                                                        (адреса заявника)

                                                                контактний телефон

                                                                _____________________

 

 

                                    ЗАЯВА

 

Прошу Вас розглянути ситуацію, що склалась між

_________________________________________ та

_________________________________________ на

ознаки виявлення булінгу.

 

 

 

Дата__________                     Підпис____________