Методичний репозитарій

 Про внесення змін до Державного стандарту початкової освіти(від 24 липня 2019 р. № 688 Київ)

 

Про застосування державної мови в освітньому процесі (Лист МОН № 1/9-581 від 17.09.19 року)

 

План науково методичної роботи 2019-2020 н.р Завантажити

 

 

 

 

 

http://ru.osvita.ua/legislation/Ser_osv/65024/


Дорога в тисячу миль починається з першого кроку….( у НВК відбувся тиждень STEM-освіти)

З 11 по 15 грудня 2017 р. в навчально-виховному комплексі «Школа-гімназія-ліцей» №10 м. Бердичева  відбувся тиждень «STEAM-освіти», метою якого стало: ознайомлення учнів з особливостями «STEM-технологій», формування у школярів навичок дослідницької діяльності у формі, доступній для певного віку, психічного і ментального розвитку учнів; закладення основ обізнаності зі STEM-галузями і професіями.

            У нашому НВК активно впроваджується модель компетентнісного уроку з урахуванням STEM-підходів в організації освітнього процесу. З цією метою предметні методичні комісії вчителів природничо-математичних дисциплін, педагоги школи І ступеня взяли активну участь у дослідно-експериментальній роботі всеукраїнського рівня за темою «Я-дослідник», яка передбачає створення психолого-педагогічних умов для впровадження дослідницького методу навчання з використанням ІТ- та SТЕМ-технологій, а також  експериментальну перевірку ефективності їх використання. Керівництво та методичний супровід здійснює ЖОІППО.

Учителі природничих дисциплін: Руденко О.Ф. (географія), Осовська А.В. (хімія) та Ковальчук Г.А. (біологія) провели відкриті навчальні заняття з використанням цифрової лабораторії ТМ «Einstein», за допомогою якої шляхом здійснення вимірів та досліджень, продемонстрували учням можливість застосування на практиці теоретичних знань. Учитель біології Ковальчук Г.А. провела майстер-клас з використанням цифрового мікроскопа для вчителів біології міста та засідання секції природничих дисциплін шкільного наукового товариства «Бускадор», що дає можливість учневі самостійно брати участь у експериментах під час проведення власних досліджень.

Упровадження елементів STEM-освіти в закладі створює психолого-педагогічні умови для впровадження дослідницького методу навчання, сприяє підвищенню мотивації учнів до вивчення природничо-математично-технічних дисциплін, формує ключові компетентності, що забезпечує підвищення ефективності освітнього процесу.

Кожен день був насичений різноманітними подіями, у яких брали участь учні всіх класів: проведення конкурсів малюнків, екскурсії, зустрічі з науковцями, виставка технічної творчості, конкурс на кращий логотип STEM–освіти, дискусії, інтелектуальні змагання та відзначення найкращих класних колективів. Кожен день тижня був присвячений окремому предмету і темі. Вони були цікавими, корисними і сприяли інтелектуальному та творчому розвитку дитини. Вчителі, діти та батьки старанно підготувалися і тому  кожний день був цікавим та захоплюючим.

Один день із STEM-тижня був тематичним. Всі освітні заходи в закладі були пов’язані з водою (в усіх її проявах, значенні, використанні).

 Результатом колективних творчих справ став освітній дайджест, який був представлений у кожному кабінеті, своєрідна інтеграція навчальних дисциплін відбулась не тільки за змістом, але і за формою організації.

Сучасною формою STEM-освіти у закладі стало створення тематичної освітньої STEM-зони і ART-зони, що сприяли розвитку в учнів творчих здібностей та креативності.

Новим у позакласній роботі стало запровадження короткострокових проектів, які можна створити власноруч для різнопланових інтересів. Через експеримент і спільну діяльність вчителі з дітьми та батьками створюються різні проекти згідно з віковими особливостями та навчальними можливостями учнів.

Ми переконані: майбутнє нової української школи – у розумінні, що сучасна освіта повинна мати практичне спрямування і стати альтернативною існуючій системі. Одним з таких варіантів є STEM-освіта.

Тиждень видався цікавим, змістовним та насиченим подіями!


Презентація проекту “Сторінками життя і творчості Кобзаря”

20 березня 2019 року в НВК №10 відбулася презентація проекту “Сторінками життя і творчості Кобзаря”, присвяченого 205-річчю від дня народження поета. Проект презентували учні 4-Б класу. Допомогли їм в цьому: бібліотекар Байдик Л.В., класний керівник Дашевська І.О та музичний керівник Тарасюк І.М.


Координація освітньої діяльності вчителів предметників та класних керівників, щодо успішної адаптації учнів 5-х класів до навчання у школі ІІ ступеня

В січні 2018 року в НВК відбулося засідання динамічної групи на тему «Координація освітньої діяльності вчителів предметників та класних керівників, щодо успішної адаптації учнів 5-х класів до навчання у школі ІІ ступеня».

На його початку класні керівники 5х класів та вчителі початкових класів представили свої колективи, давши їм психолого – педагогічну характеристику за біоадекватною методикою.

Керівник динамічної групи Руденко О.Ф. ознайомила всіх присутніх педагогів з результатами порівняльного моніторингу рівня навчальних досягнень учнів за 4, 5й клас ( річне оцінювання, вхідне діагностування, семестрове оцінювання).

Психолог НВК Стратійчук А.Е. проаналізувала результати діагностування рівня тривожності та адаптації учнів 5х класів до навчання в школі ІІ ступеня.

Заступник директора НВК з навчально – виховної роботи Архипчук С.В. разом з класними керівниками 5х класів та вчителями початкової школи здійснили моделювання освітнього простору класного колективу та визначили власний потенціал за динамікою професійного зростання педагога.


Модернізацію навчальних програм для учнів 5-9 класів розпочато!

  Із 28 лютого по 2 березня на базі КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти» активно працювала робоча група з оновлення навчальних програм із хімії.

        Очолювала групу Людмила Петрівна Величко, доктор хімічних наук, професор, завідувачка відділу біологічної, хімічної та фізичної освіти Інституту педагогіки НАПН України.

        До  складу групи увійшли: Дубовик Олена Анатоліївна, начальник відділу наукового та навчально-методичного забезпечення змісту загальної середньої освіти Нової української школи ДНУ МОН України «Інститут модернізації змісту освіти»; Бобкова Олена Степанівна, методист відділу методики викладання біології, хімії, екології та основ здоров’я КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти»; Баланенко Вікторія Вікторівна, учителька хімії Кіровоградської гімназії нових технологій навчання Кіровоградської міської ради; Рогожнікова Ольга Володимирівна, учителька хімії  комунального закладу освіти «Середня загальноосвітня школа № 69» Дніпропетровської міської ради; Пугач Світлана Валеріївна, учителька хімії навчально-виховного комплексу № 10 м. Бердичева Житомирської області.

        Перед початком роботи учасники групи зустрілися із ректором КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти» Іваном Григоровичем Осадчим. Він зазначив, що пріоритети сучасної шкільної освіти повинні змінитися. Її головною метою має бути становлення дитини як особистості і громадянина, здатної вчитися впродовж життя, співпрацювати, брати на себе відповідальність, уміти налагоджувати комунікації, а не просто володіти певною сумою знань. Тому усім освітянам України, які долучилися до модернізації програм, він побажав плідної й цікавої роботи та нових звершень. Адже саме від шкільної освіти й сьогоднішніх учнів залежить майбутнє нашої країни.

за матеріалами сайту КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти»

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

До вершин педагогічної майстерності

Завершився І (міський) етап Всеукраїнського професійного конкурсу «Учитель року-2017». Найкращою серед вчителів початкових класів м. Бердичева за конкурсними випробуваннями та рішенням журі було визнано вчителя НВК №10 Бойко Тетяну Миколаївну, яка 1-2 лютого 2017 року на базі навчальних закладів Житомира творчо представила наше місто та школу, продемонструвавши високий рівень педагогічної майстерності, компетентентності, науково-методичної підготовки.

        Педагогічне кредо Тетяни Миколаївни: «Учитель сіє знання не лише в пам’яті й свідомості учнів, а передусім у їхніх душах і серцях».

Автопортрет «Я – педагог і особистість»

Я щоранку заходжу в клас

На дитячих обличчях – усміх.

Що я варта, діти, без вас?

Ви натхнення моє і успіх.

Я – вчитель, справжній педагог, який у школу прийшов за покликом серця, залишаюсь учителем і сьогодні, коли школа переживає труднощі. Впевнена, якщо ти пройшов відрізок шляху і не зустрів перед собою перешкод, то це надійна ознака того, що шлях цей не твій. Твій шлях тільки той, де ти знайдеш труднощі, а їх подолання вимагатиме від тебе напруження всіх твоїх сил.

Після спілкування з Учителем Шалвою Олександровичем Амонашвілі дала собі слово дотримуватись заповідей гуманної педагогіки:

  • Любити кожну Дитину щиро, віддано, мудро.
  • Вірити в безмежність кожної Дитини.
  • Приймати кожну дитину такою, якою вона є, і намагатися зрозуміти її.

Ви запитаєте мене чому саме гуманна педагогіка? Відповім: гуманна педагогіка – наука, виражена більше в почуттях, ніж у словах. Вона допомагає вести пізнавальне сходження учнів від важкого до більш важкого і від успіху до успіху, дарує радість пізнання і вселяє в кожну Дитину віру у свої можливості. Я не уявляю вдосконалення своїх учнів, без вдосконалення самої себе.

Я – особистість… Кожного ранку я прокидаюсь посміхаючись своєму відображенню в дзеркалі і вірю, що все складеться найкращим чином. Девізом свого життя вважаю східну мудрість: «Ніхто тобі не друг, ніхто тобі не ворог, кожен для тебе вчитель». Найкращими учителями для мене є мої учні. Вони дуже різні: допитливі й запальні, відверті й вразливі, агресивні й довірливі, більш комунікабельні і практичніші, менш боязкі і, разом з тим, конфліктніші.

Я – особистість… Маю ціль в житті, і не одну. Це ніби сходинки, по яких я піднімаюсь все вище і вище до відомої тільки мені вершини. А основна ціль в моєму житті – гармонія з самою собою, гармонія думок, тіла та душі. Намагаюсь відчувати цей світ усіма органами: відчуваю на смак, на дотик, я бачу його, відчуваю його запахи, чую його голоси. Я повна позитивних думок і емоцій: люблю подорожувати, співати, спілкуватись з цікавими людьми, споглядати красиві краєвиди, слухати гарну музику, готувати смаколики для рідних людей.

Я – особистість… Прагну бути щасливою, знаючи, що щастя тільки множиться, коли розділиш його з достойними людьми. Я кожного разу вхоплюю синього птаха щастя за величезний яскравий хвіст, щоб хоч на мить відчути смак удачі. Вірю, що тільки своїми руками я зможу збудувати храм своєї особистості.

Працюю над тим, щоб своїми вчинками переконати освітян, що діти краще вчаться там, де їх виховують з любов’ю, терпінням і вірою. Якщо хочемо виховати в Дитині благородство, то той, хто виховує повинен бути благородним, і засоби, обрані для виховання, теж повинні бути благородними.

Я – учитель, це незмінно.  І хочу, щоб сьогодні і завтра мене оцінювали не лише за рівнем навчальних досягнень моїх вихованців, а й за щасливі очі моїх учнів, за те, що кожного ранку дітвора з радістю біжить до школи, до рідного класу.

Я – учитель, а Вчитель – це професія від Бога. Всі інші – від учителів.

Дякую Всесвіту, що для цієї великої місії у земному житті він вибрав саме мене.

Вітаємо Тетяну Миколаївну з перемогою у міському етапі конкурсу! 

Пишаємось Вашими успіхами і досягненнями.