Правила для учнів Ліцею

СХВАЛЕНО

на засіданні педагогічної ради НВК

Протокол №18  від 19.11.2019

 

Правила поведінки для учнів

 Ліцею №10 м. Бердичева

 

Політика прогресивної дисципліни

 

         Місія Ліцею №10 проголошує, що ми розвиваємо моральні та етичні духовні якості учня та почуття розуміння інших. Наша місія передбачає, що учні мають бути організованими, свідомими, турботливими та відповідальними, вони мають поважати права інших і робити свій внесок у загальне благо.

         Маючи це на увазі, ми створили політику прогресивної дисципліни, яка відображає місію та візію Ліцею №10 м. Бердичева.

         У будь-якій великій групі людей конфлікт, природно, має місце. І наша мета – навчити вирішувати конфлікти, використовуючи позитивні стратегії задля отримання виграшних результатів. Може статися, що деякі учні відчуватимуть труднощі в дотриманні вимог, встановлених з урахуванням спільних інтересів.

         Керівництво закладу несе відповідальність за забезпечення дотримання правил поведінки для учнів і повинно мати значну свободу дій задля задоволення індивідуальних потреб учнів та здійснення місії Ліцею №10 у контексті конкретних обставин.

         Наслідки за недотримання очікуваної поведінки можуть відрізнятися в кожній окремій ситуації для кожного окремого учня, тому ми прагнемо донести нашу місію до всіх учасників освітнього процесу Ліцею №10.

         У випадку легкої або незначної провини  учнів, педагоги закладу мають допомогти усвідомити неправильність їхніх дій та використовувати такі ситуації, щоб навчити дітей знаходити альтернативні варіанти поведінки з позитивними результатами.

         У разі некоректної поведінки заходи повинні мати коригувальний та співчутливий характер. Ліцей №10 буде використовувати ряд заходів, орієнтованих на зміцнення позитивної поведінки, і допомагати учням у визначенні правильного вибору в різних ситуаціях.

         Правила поведінки учнів та позитивні очікування переглядаються  постійно, спільно з учнями, педагогами, співробітниками та керівництвом через загальні збори, оголошення, відвідування класів директором і щоденно класними керівниками в класах.

 

Поведінка  учнів під час уроків і перерв

 

  • Учні мають уважно працювати в класах під час уроків та не заважати іншим.
  • Учні не можуть відмовлятися від виконання завдань, які ставить учитель.
  • Для ефективності освітнього процесу та для того, щоб його не переривати, учні мають протягом усього заняття перебувати в класі. Якщо з’являється нагальна потреба вийти, це можна зробити лише з дозволу вчителя.
  • Під час перерв учні мають поводитись обережно. Бігати на перервах не дозволяється, адже така поведінка може зашкодити учню або його оточенню. Також учні мають рухатися правою частиною коридора або сходів.
  • Під час перерв та після закінчення занять учні здійснюють чергування: витирання дошки, догляд за вазонами, вологе прибирання.
  • У їдальні необхідно бути обережними при отриманні і вживанні гарячих та рідких страв і напоїв, прибирати за собою посуд.

 

Пунктуальність

 

  • Пунктуальність — це важлива риса, яку ми виховуємо в наших учнях. Ми заохочуємо учнів не запізнюватися та розраховуємо на підтримку і контроль з боку батьків. Відповідно до правил Ліцею №10, учні зобов’язані приходити на навчання вчасно.
  • Учень має заходити до класу без верхнього одягу, який він залишає до початку занять, у гардеробі.
  • Кожен учень має приходити до Ліцею не пізніше 8:20 год., а о 8:30 год. має бути в класі, повністю готовим до початку занять.
  • Під час перерв учні повинні впорядковувати свої справи, щоб приходити на заняття після перерви вчасно.

 

Відсутність учня на заняттях

 

  • Учень, який був відсутній у школі через хворобу до 3 календарних днів, може відвідувати Ліцей без надання довідки від лікаря, але за наявності обов’язкового пояснення батьків. 
  • Учень, який був відсутній у школі через хворобу 3 дні і більше, має обов’язково надати відповідну довідку від лікаря з  рекомендаціями щодо навантаження на уроці фізичної культури з вказаним терміном.
  • Якщо учень неспроможний відвідувати школу через хворобу або за будь-яких інших причин з відома батьків, необхідно надати відповідну заяву від батьків перед початком навчального дня.
  • У разі пропусків 10 навчальних днів без поважної причини протягом навчального року адміністрація інформує службу у справах дітей, кримінальну поліцію, управління освіти і науки.

 

Ділова форма одягу

 

  • Ділова форма одягу — це невід’ємний елемент корпоративної культури учнів Ліцею. До того ж, це важливий аспект виховання, який привчає учня до відповідальності та дотримання встановлених правил і стандартів.
  • Ділова форма допомагає учням налаштуватися на навчання та зосередитись на заняттях, підтримує позитивну соціальну взаємодію серед учнів та виховує почуття гордості за свій навчальний заклад.
  • Кожен учень Ліцею повинен приходити на заняття одягненим у ділову форму.
  • Спортивний одяг призначений для уроків фізкультури, на інших уроках є недоречним.
  • Дівчатам бажано дотримуватися  вимог ділового стилю в зачісці, макіяжі, манікюрі, а також прикрасах. Зовнішній вигляд має бути охайним і діловим.

 

Не дозволено приносити до школи

 

  • Не дозволено приносити до Ліцею небезпечні речі: піротехнічні вироби, спортивне знаряддя, шкідливі речовини, напої та продукти харчування не для особистого вживання.
  • Спортивне знаряддя (ролики, скейти, тощо) не можна використовувати на території Ліцею.
  • Учням не дозволено приводити тварин та замовляти доставку продуктів харчування на адресу Ліцею.

 

Персональні гаджети

 

  • Учні несуть відповідальність за зберігання власних мобільних телефонів та інших персональних гаджетів. Їх потрібно вимкнути, сховати  та не користуватися ними під час навчальних занять, без дозволу педагогів.
  • Учень може користуватися власним телефоном під час перерв.
  • Запрошуємо дорослих, що знаходяться на території Ліцею, показувати учням приклад.

 

Матеріальна відповідальність

 

  • Батьки несуть матеріальну відповідальність за пошкодження дитиною шкільного майна.
  • Учні відповідають за збереження свого майна. Якщо учень загубив щось із своїх речей, навіть цінних, заклад не несе відповідальності, але часто речі знаходяться, і в такому випадку їх можна забрати на рецепції, в холі.

 

Порушення

 

  • Вступаючи до Ліцею, учні та батьки погоджуються виконувати його правила, чим підтверджують розуміння їх важливості. І діти, і дорослі є відповідальними за їх (не)виконання.

 

Незначні порушення

 

         Незначні порушення — це ті, які не несуть небезпеки для життя і здоров’я, але негативно впливають на атмосферу в класі: порушення шкільних правил, знущання, дражнення, приниження, глузування, ненормативна лексика, жбурляння предметами, грубість, агресивна поведінка, неповага, обман, фальсифікація, плагіат, зухвала поведінка, опір педагогам, нецільове використання електроніки, комп’ютерів, мережі інтернет, публічний показ прихильності, зневага учнівських обов’язків, недотримання правил безпеки.

         Можливі наслідки незначних порушень

  • Навчання відповідальності за свої дії.
  • Обговорення альтернативного вибору, який матиме позитивні результати.
  • Написання пояснювальної записки.
  • Витримка часу (тайм-аут).
  • Виховна розмова з класним керівником.
  • Написання листа вибачення.
  • Спілкування з батьками по телефону, листування або персональна зустріч.
  • Консультація шкільного психолога.
  • Зустріч учня з директором.

 

Значні порушення

 

         До таких відносяться: залякування (у тому числі в інтернеті), загроза інформаційній безпеці Ліцею та її інформаційно-комунікаційній системі, загроза фізичним насильством, заподіяння шкоди іншим у результаті бійки, дискримінація, расизм, загроза насильства сексуального характеру, куріння, наявність чи вживання алкоголю або наркотиків, крадіжки, грабунки, вимагання, вандалізм, загроза заподіяння шкоди, володіння порнографічними матеріалами, володіння зброєю або копією зброї та інші серйозні порушення.

         Можливі наслідки значних правопорушень

  • Негайна персональна зустріч із батьками.
  • Укладання з учнем поведінкового контракту.
  • Відшкодування збитку шкільного майна.
  • Передача справи на розгляд відповідних органів влади (поліція, служба у справах дітей, прокуратура).

 

Бібліотека

 

  • Бібліотека закладу— це інформаційний центр. Перелік художньої, науково-популярної, довідкової літератури, періодичних видань нашої бібліотеки налічує декілька тисяч примірників.
  • Місія бібліотеки — забезпечити навчальний процес усією необхідною літературою, створити затишну атмосферу для роботи учнів із книгою, заохотити до читання маленьких і дорослих читачів. Задля цього в бібліотеці проходять різні цікаві заходи.
  • Учні залюбки відвідують бібліотеку, виконують там домашні завдання та проводять свій вільний час. У бібліотеці не можна голосно розмовляти, заважати іншим учням.
  • Підручники та книги, які учень бере у бібліотеці, є власністю Ліцею, і їх необхідно повертати наприкінці навчального року.