Сучасна освіта -від уроку до інновацій

Дорога в тисячу миль починається з першого кроку….( у НВК відбувся тиждень STEM-освіти)

З 11 по 15 грудня 2017 р. в навчально-виховному комплексі «Школа-гімназія-ліцей» №10 м. Бердичева  відбувся тиждень «STEAM-освіти», метою якого стало: ознайомлення учнів з особливостями «STEM-технологій», формування у школярів навичок дослідницької діяльності у формі, доступній для певного віку, психічного і ментального розвитку учнів; закладення основ обізнаності зі STEM-галузями і професіями.

У нашому НВК активно впроваджується модель компетентнісного уроку з урахуванням STEM-підходів в організації освітнього процесу. З цією метою предметні методичні комісії вчителів природничо-математичних дисциплін, педагоги школи І ступеня взяли активну участь у дослідно-експериментальній роботі всеукраїнського рівня за темою «Я-дослідник», яка передбачає створення психолого-педагогічних умов для впровадження дослідницького методу навчання з використанням ІТ- та SТЕМ-технологій, а також  експериментальну перевірку ефективності їх використання. Керівництво та методичний супровід здійснює ЖОІППО.

Учителі природничих дисциплін: Руденко О.Ф. (географія), Осовська А.В. (хімія) та Ковальчук Г.А. (біологія) провели відкриті навчальні заняття з використанням цифрової лабораторії ТМ «Einstein», за допомогою якої шляхом здійснення вимірів та досліджень, продемонстрували учням можливість застосування на практиці теоретичних знань. Учитель біології Ковальчук Г.А. провела майстер-клас з використанням цифрового мікроскопа для вчителів біології міста та засідання секції природничих дисциплін шкільного наукового товариства «Бускадор», що дає можливість учневі самостійно брати участь у експериментах під час проведення власних досліджень.

Упровадження елементів STEM-освіти в закладі створює психолого-педагогічні умови для впровадження дослідницького методу навчання, сприяє підвищенню мотивації учнів до вивчення природничо-математично-технічних дисциплін, формує ключові компетентності, що забезпечує підвищення ефективності освітнього процесу.

Кожен день був насичений різноманітними подіями, у яких брали участь учні всіх класів: проведення конкурсів малюнків, екскурсії, зустрічі з науковцями, виставка технічної творчості, конкурс на кращий логотип STEM–освіти, дискусії, інтелектуальні змагання та відзначення найкращих класних колективів. Кожен день тижня був присвячений окремому предмету і темі. Вони були цікавими, корисними і сприяли інтелектуальному та творчому розвитку дитини. Вчителі, діти та батьки старанно підготувалися і тому  кожний день був цікавим та захоплюючим.

Один день із STEM-тижня був тематичним. Всі освітні заходи в закладі були пов’язані з водою (в усіх її проявах, значенні, використанні).

Результатом колективних творчих справ став освітній дайджест, який був представлений у кожному кабінеті, своєрідна інтеграція навчальних дисциплін відбулась не тільки за змістом, але і за формою організації.

Сучасною формою STEM-освіти у закладі стало створення тематичної освітньої STEM-зони і ART-зони, що сприяли розвитку в учнів творчих здібностей та креативності.

Новим у позакласній роботі стало запровадження короткострокових проектів, які можна створити власноруч для різнопланових інтересів. Через експеримент і спільну діяльність вчителі з дітьми та батьками створюються різні проекти згідно з віковими особливостями та навчальними можливостями учнів.

Ми переконані: майбутнє нової української школи – у розумінні, що сучасна освіта повинна мати практичне спрямування і стати альтернативною існуючій системі. Одним з таких варіантів є STEM-освіта.

Тиждень видався цікавим, змістовним та насиченим подіями!